برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

سه درس موفقیت از استیو جابز,بیل گیتس,وارن بافت

سه درس موفقیت از استیو جابز,بیل گیتس,وارن بافت

درس هایی آموزنده از سه استاد موفقیت و ثروت برای جوانان

استیو جابز چگونه موفق شد؟ راز موفقیت بیل گیتس چیست؟ چرا و چگونه وارن بافت به یکی از موفق ترین و ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل شد؟ شاید ندانید اما همه ی این افراد به ظاهر متفاوت , رازها و روش های مشترکی برای رسیدن به ثروت و موفقیت دارند. در این نوشته ی کوتاه می خواهیم کمی با هم در مورد روش های آن ها برای رسیدن به موفقیت و ثروت صحبت کنیم. پس با کارشید باشید.

موفقیت ثروت استیو جابز

درس اول ؛ معلم : استیو جابز

می گویند استیو جابز هر روز صبح که از خواب برمی خاست رو به روی آینه می ایستاد و به خود می گفت : اگر امروز آخرین روز زندگی ات بود چه می کردی؟ این سوالی بود که استیو جابز هر روز از خود می پرسید. به راستی اگر امروز و این لحظه که در حال خواندن این متن هستید بفهمید که تنها یک روز با مرگ فاصله دارید چه می کنید؟ آیا باز هم کارهای هر روزتان را تکرار می کنید؟ یا به ندای درونی و خواسته ای که مدت ها است نادیده اش گرفته اید می پردازید؟ استیو جابز خواسته ای داشت و تمام زندگی خود را صرف رسیدن به آن خواسته کرد. او هر روز زندگی خود را یک فرصت بی تکرار برای رسیدن به آن خواسته تلقی می کرد. شاید بپرسید خواسته ی استیو جابز چه بود؟ چه اهمیتی دارد؟ آنچه مهم است “روش” رسیدن استیو جابز به خواسته اش بود. روشی که او را به موفقیت و ثروتمندی مادی و معنوی رساند می تواند شما را نیز موفق و ثروتمند سازد. بگذارید بار دیگر سوال استیو جابز را تکرار کنم : اگر امروز آخرین روز زندگی ات بود چه می کردی؟ در این سوال چند نکته ی بسیار مهم و حیاتی نهفته است. نکاتی که اگر به آن ها توجه کنیم و آن ها را در زندگی به کار گیریم حتما به موفقیت و غنای مادی و معنوی می رسیم. نکته ی اول سوال استیو جابز این است که زمان زندگی ما محدود است. کسی چه می داند که چند روز دیگر زنده خواهیم بود. شاید امروز آخرین روز زندگیمان بود. پس باید قدر امروز و این لحظه و این فرصت را دانست و آن را بیهوده تلف نکرد. نکته ی دوم سوال استیو جابز این است که در زندگی کاری انجام بده ؛ کاری که به آن عشق می ورزی و از صمیم قلب به آن باور داری. اگر امروز آخرین روز زندگی ما باشد باز هم مثل هر روز , همان کارهای همیشگی را تکرار می کنیم؟

موفقیت ثروت بیل گیتس

درس دوم ؛ معلم : بیل گیتس

بیل گیتس در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد. پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ او همگی ثروتمند بودند. همه ی اجداد او نسل اندر نسل تاجر و ثروتمند بودند. اما بیل گیتس خودش ثروت خودش را ساخت. تمام ثروت او حاصل رنج ها و سختی هایی است که برای رسیدن به موفقیت کشیده. تمام ثروت بیل گیتس حاصل زحمت کشیدن , عرق ریختن , فکر و برنامه ریزی است. اما چگونه ممکن است؟ چرا کسی که میلیون ها دلار ثروت دارد دل به سختی های بی حدی می سپارد و با جنگندگی و سلحشوری کسب و کاری عظیم می سازد؟ مگر انسان چقدر می تواند پول خرج کند؟ مگر انسان چقدر نیاز دارد؟ بگذارید به این پرسش ها پاسخ متفاوتی بدهیم. شاید بیل گیتس به دنبال پول و ثروت بیشتر نبوده. شاید او به دنبال ساخت کسب و کار هم نبوده. شاید او در پی محقق ساختن رویایی بزرگ بوده. رویایی به وسعت همه ی انسان ها. بیل گیتس از کودکی رویایی در سر می پروراند. او در مدرسه یک رایانه دیده بود و با اولین نگاه عاشقش شده بود. و با این عشق , رویایی در ذهنش شکل گرفته بود : گذاشتن یک رایانه در خانه ی تمام انسان ها. او با خود می گفت : همه ی مردم حق دارند که از موهبت داشتن رایانه برخوردار شوند ؛ رایانه می تواند زندگی انسان ها را آسان تر سازد و از رنج ها بکاهد. پس هر انسانی باید بتواند رایانه ای تهیه کند. این رویا و آرزوی بزرگ , نیروی محرکه ی بیل گیتس بود. نیرویی که او را به اوج موفقیت و ثروت رساند. شاید اکنون پاسخ دادن به سوالات آسان تر باشد. دوستان من! پاسخ این است که پول , همه چیز نیست. اما رویا و آرزوی متعالی می تواند همه چیز باشد.

موفقیت ثروت وارن بافت

درس سوم ؛ معلم : وارن بافت

وارن بافت از کودکی نابغه بود؟ آیا او استعدادی عجیب در خلق پول و ثروت دارد؟ آیا تا به حال اشتباهی مرتکب نشده است؟ پاسخ تمام این سوالت منفی است. وارن بافت نه از کودکی نابغه بود و نه در خلق پول و ثروت , استعداد داشت. حتی او اشتباهاتی نیز مرتکب شده است. یعنی چه؟ پس چگونه وارن بافت به این همه ثروت و موفقیت خیره کننده رسیده است؟ عجله نکنید. خواهیم گفت. اما ابتدا بگذارید کمی بیشتر وارن بافت را بشناسیم. وارن بافت در محاسبات ریاضی استعداد بیشتری “نسبت” به سایرین داشت. او به راحتی می توانست اعداد را در ذهن خود جمع و تفریق کند. اما او چیز زیادی از پول و بازارهای مالی و سرمایه نمی دانست! با این وجود او نسبت به محاسبات مالی علاقه داشت. و همین علاقه مبنای یادگیری و شاگردی او نزد معلمان مالی و متخصصان بورس شد. معلمانی که وارن بافت همیشه از آنان به خوبی یاد می کند و ثروت و موفقیت کنونی خود را مدیون آن ها می داند. بله دوستان عزیز! وارن بافت هم مدت ها تحت تعلیم و آموزش بود و اینگونه شد که وارن بافت , وارن بافت شد. درسی که می توان از او آموخت این است که هرقدر هم که مستعد باشی باز هم بی نیاز از یادگیری و آموزگار نیستی. باید بیاموزید که استعدادهایتان را در مسیری صحیح به کار اندازید. وارن بافت استعداد محاسباتی خود را در مسیر سرمایه گذاری به کار انداخت. شما در کدام مسیر به کار خواهید انداخت؟

 

 

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا