برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

نقش تغذیه سالم در موفقیت زندگی و کسب و کار

نقش تغذیه سالم در موفقیت زندگی و کسب و کار

نقش تغذیه سالم در موفقیت زندگی و کسب و کار

شاید شما هم این جمله را بارها شنیده اید که افراد موفق همیشه به سلامتی خود و اطرافیانشان اهمیت می دهند و از هر گونه کاری که سلامتی جسمی و روحی آنان را به خطر اندازد می پرهیزند. افراد موفق می دانند که موفقیت بدون داشتن نعمت بزرگی مانند سلامتی وجود ندارد و در حقیقت حفظ سلامت جسم و جان , خود موفقیت بزرگی محسوب می شود. یکی از پایه های حفظ سلامت , تغذیه ی درست و مطابق با طبیعت و نیازهای بدن است. در این مطلب کوتاه می خواهیم اندکی در مورد نقش تغذیه در سلامت و موفقیت در زندگی و کسب و کار بگوییم.

شاید برایتان پیش آمده باشد که صبح برای صبحانه از خواب بیدار شده اید و تصمیم گرفته اید صبحانه ای سالم و مقوی بخورید و به سر کار بروید. هنگام خوردن صبحانه به خود می گویید که امروز خیلی کسل و بی حال هستید و باید غذایی پرانرژی بخورید تا توان لازم برای مدیریت کسب و کار را به دست آورید. به همین دلیل تصمیم می گیرید که امروز نیمرو , کره , مربا و نان سنگک تازه بخورید و به سلول های مغزی خود حالی بدهید. این به اصطلاح غذاها را می خورید و بعدش یک استکان چای نوش جان می کنید و لباس خود را می پوشید و به سر کار می روید. اما پس از رسیدن به سر کار با تعجب می بینید که نه تنها انرژی کافی ندارید بلکه بسیار بی حال و کسل و خواب آلود هستید. تصمیم می گیرید چند روزی مرخصی بگیرید و به خود استراحت بدهید تا حالتان بهتر شود. همین کار را هم می کنید و یک هفته مرخصی می گیرید. یک هفته استراحت می کنید و باز به سر کار بر می گردید. روز اول کمی انرژی دارید اما از روز دوم به بعد باز همان آش و همان کاسه. باز هم کسالت و بی حوصلگی و نداشتن انرژی برای پیشبرد کار و فعالیت ها. این وضعیت برای بسیاری از افراد آشنا است. آیا در مورد شما هم صدق می کند؟

اگر شما هم وضعیتی مشابه وضعیت بالا دارید چگونه انتظار دارید در مسیر موفقیت گام بردارید؟ به راستی چگونه می توان با جسمی کرخت و روحی نژند به انسانی موفق و فعال مانند همه ی افراد موفق تبدیل شد؟ پس یکی از گام های مهم و اساسی برای رسیدن به هدف و موفقیت در زندگی و کسب و کار این است که همیشه سالم , سرحال و پر از نیروی ذهنی و جسمی باشیم.

در این مطلب ما به شما می گوییم که راز انرژی همیشگی افراد موفق چیست و چرا آنان ساعت های طولانی کار می کنند بدون آنکه خسته شوند.

مهمترین دلیل سلامتی و سرحالی افراد موفق , سبک تغذیه ی آن ها است. افراد موفق هر چیزی نمی خورند و هر چیزی نمی آشامند. آن ها در تغذیه ی خود اصولی دارند که همیشه آن را رعایت می کنند و نتیجه ی آن را نیز می گیرند. سبک تغذیه سالمِ واقعی راز نیروی بی کران افراد موفق است.

گیاه خواری و خام گیاه خواری دو سبک تغذیه ی بسیاری از افراد موفق در جهان است. این رژیم های غذایی به افراد آنچنان نیرویی می دهد که آن ها می توانند ساعت ها بدون احساس خستگی جسمی و ذهنی کار کنند. اما چرا اینگونه است و چرا غذاهای حیوانی و پخته چنین نیرویی ندارند؟

اگر شما هنگام خوردن صبحانه , تخم مرغ , کره , نان , شیر و … بخورید بدنتان به انرژی زیادی برای هضم آن ها نیاز دارد. این نوع غذاها بیشتر از آنکه به بدن شما نیرو بدهند از بدن شما نیرو می گیرند و بخش عظیمی از مواد سمی موجود در آن ها به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. اما اگر هنگام صبحانه از مواد سالم گیاهی مانند میوه ها , خرما و مغز بادام و گردو و … استفاده کنید تا هنگام ناهار با انرژی فراوان کار خواهید کرد و پیشرفت چشمگیری به دست خواهید آورد. اگر در وعده ی ناهار هم دوباره از همان مواد سالم گیاهی و خام استفاده کنید باز هم تا پایان روز انرژی زیادی خواهید داشت. اما شام. به یاد داشته باشید که خوردن شام های چرب و حجیم و گوشتی باعث می شود که صبح ها اصلا سرحال و پرانرژی نباشید و این به معنی از دست دادن یک روز کاری است. پس برای رسیدن به موفقیت بهتر است شام خود را نیز با مواد سالم گیاهی سپری کنید.

در زیر چند نمونه از افراد موفق که به سبک گیاهخواری و یا خام گیاهخواری زندگی می کنند را معرفی می کنیم :

مارکوس روتکرانز markus rothkranz یکی از هنرمندان و فیلمسازان آمریکایی است که مدت ها از روش تغذیه ی خام گیاه خواری پیروی می کند. او زندگی سالم و موفقی دارد و به دلیل داشتن انرژی فراوان , کسب و کار موفق و پررونقی را نیز اداره می کند. مارکوس در سال ۱۹۶۲ در آلمان متولد شده و هم اکنون ۵۴ ساله است.

markusrothkranz افراد موفق کسب و کار

markusrothkranz افراد موفق کسب و کار

 

یکی دیگر از افراد موفق و خام گیاه خوار , جیمز دونالدوسن است. او یکی از بازکینان حرفه ای بسکتبال NBA بوده و سبک زندگی خام گیاه خواری را در پیش گرفته است.

donaldson-james افراد موفق

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا