برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

بخش بندی بازار و راه اندازی کسب و کار

بخش بندی بازار و راه اندازی کسب و کار

بخش بندی بازار و راه اندازی کسب و کار

یکی از کارهای مهمی که هر کارآفرین یا سرمایه گذار پیش از شروع کارآفرینی باید انجام دهد بخش بندی بازار است. بخش بندی بازار به این معنا است که شما از بین گروه های مختلف مشتریان یک گروه خاص را انتخاب می کنید و کالا و خدمات خود را برای آن گروه طراحی می نمایید. هنگام بخش بندی بازار گروهی از مشتریان انتخاب می شوند که دارای نیازها و خواسته های مشابه باشند. انتخاب یک بخش از بازار و تمرکز روی آن موجب می شود که تمام تلاش و منابع شما در جهت ارضای یک یا چند خواسته ی مشخص مشتریان متمرکز شود و رضایت مشتریان افزایش یابد. همچنین بخش بندی بازار موجب افزایش کارایی و بهبود عملکرد کارآفرین و سرمایه گذار می گردد.

بخش بندی بازار کسب و کار کارآفینی سرمایه گذاری

بخش بندی بازار در همه ی کسب و کارها , چه سنتی و چه مدرن , کارآیی دارد. فرض کنید قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا فروش فایل در اینترنت دارید. در این صورت می توانید از بخش بندی بازار استفاده کرده و تنها یک بخش از مشتریان را انتخاب نموده و آنان را جذب نمایید. مثلا اگر قصد فروش فایل دارید می توانید تنها بر آن دسته از مشتریان که به دنبال متن های انگیزشی هستند تمرکز کنید و به خوبی آنان را جذب نمایید. همچنین قرار دادن فایل های انگیزشی در سایت هایی که به صورت تخصصی در این حوزه کار می کنند , مانند سایت کارشید , می تواند موجب افزایش فروش فایل و درآمد شما گردد.

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا