برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

از کجا کار پیدا کنیم؟ دستورالعملی ساده برای یافتن شغل مناسب

از کجا کار پیدا کنیم؟ دستورالعملی ساده برای یافتن شغل مناسب

سوال بالا پرسش خیلی از جوانان و افراد جویای کار است. بسیاری از افراد برای پیدا کردن کار و شغل مناسب وقت زیادی را صرف جستجو در میان آگهی های استخدامی و یا سر زدن به کاریابی ها می کنند اما در نهایت باز هم موفق به یافتن شغل مطلوب خود نمی شوند.

علت چیست؟ چگونه بگردیم تا فرصت های شغلی مناسب خود را کشف کنیم؟

در این مطلب کوتاه یک دستورالعمل ساده برای پاسخ دادن به این سوال ارائه می دهیم.

دستورالعمل یافتن کار مناسب در کوتاه ترین زمان

۱ – یک قلم و کاغذ بردارید.

۲– درست در وسط کاغذ , یک خط راست بکشید تا کاغذ به دو بخش مساوی تقسیم شود.

۳– در قسمت بالای سمت راست کاغذ عبارت ” مهارت های من ” و در قسمت بالای سمت چپ کاغذ عبارت ” محل های جستجو” را بنویسید.

۴– اکنون در قسمت مهارت های من , به صورت منظم و با خط خوش همه ی مهارت ها و کارهایی را که بلدید انجام دهید بنویسید.ممکن است شما چند مهارت مختلف مثل برنامه نویسی , حسابداری و آشپزی بلد باشید و یا این که توانایی فوق العاده ای در مسایل هنری مثل نواختن ساز و یا طراحی و گرافیک داشته باشید. همه ی چیزهایی را که بلدید بنویسید.

۵– در گام پنجم به هر کدام از مهارت هایی که نوشته اید امتیاز بدهید. این امتیاز بر اساس میزان علاقه ی شما تعین می شود و از عدد صفر تا بیست را در بر می گیرد.

۶– در این مرحله به هر کدام از مهارت هایتان بر اساس میزان دانش و تخصص و بلد بودن آن مهارت امتیاز بدهید. هر چه میزان بلد بودن یک مهارت بیشتر باشد امتیاز آن مهارت نیز بیشتر می شود. این نمره دهی نیز از عدد یک تا بیست را شامل می شود.

۷– در خان هفتم عدد به دست آمده در مرحله ی شش را در عدد به دست آمده در مرحله ی پنج ضرب کنید و امتیاز کلی هر مهارت را یادداشت کنید.

۸– اکنون باید مهارت ها را بر اساس بیشترین امتیازی که دریافت کرده اند به ترتیب بنویسید. در این جا اولویت های جستجوی شما مشخص شده اند و اکنون می دانید که باید دنبال چه چیزی باشید ( مهارت هایی که بیشترین امتیاز را دارند در اولویت هستند ).

۹– حالا به سراغ آگهی های استخدامی بروید و در دسته ای که به مهارت های شما مرتبط تر و نزدیک تر است به جستجو بپردازید. مثلا ممکن است به مهارت برنامه نویسی یا حسابداری بیشترین امتیاز را داده باشید بنابراین باید در دسته ای از مشاغل که به این دو مورد مربوط هستند ( مثل کامپیوتر و آی تی , خدمات مالی و اداری ) به دنبال کار بگردید.

۱۰– آگهی هایی را که از نظر درآمد , نزدیکی به محل زندگی و اعتبار شرکت و کسب و کار مناسب هستند در نظر گرفته و اطلاعات تماس آن ها را به صورت منظم در قسمت سمت چپ کاغذ  بنویسید.

۱۱– وقتی تعداد آگهی های استخدامی که مناسب بودند به عدد بیست رسید و اطلاعات تماس آن ها را یادداشت کردید می توانید با تک تک آن ها تماس گرفته و برای انجام مصاحبه ی شغلی درخواستِ وقت ملاقات دهید.

دستورالعملی که در اختیار شما قرار گرفت می تواند شما و خیلی از کارجویان و کاربران محترم سایت کارشید را از سرگردانی نجات دهد.

البته گاهی اوقات ممکن است برخی از افراد جویای کار نتوانند این دستورالعمل را به طور کامل و خوب اجرا کنند که در این موارد معمولا ریشه ی مشکل به نداشتن مهارت های کافی و یا فقدان اعتماد به نفس برای تماس گرفتن با شرکت ها و کسب و کارها و انجام مصاحبه ی شغلی بازمی گردد.

در مورد اول می توانید قبل از شروع به جستجو در میان فرصت های شغلی , مدت زمان مشخصی را ( مثلا شش ماه ) صرف یادگرفتن یک مهارت کنید ( باور کنید یادگرفتن کامل یک مهارتِ خوب , کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به یک زندگی شغلی آرمانی و مطلوب است و هر چه زمان صرف آن کنید ضرر نکرده اید ) و در مورد دوم با کسب اطلاعات و رفع ابهام درباره ی شرکت و کسب و کاری که می خواهید با آن همکاری کنید اعتماد به نفستان را بالا ببرید ( در بسیاری از مواقع , نداشتن اعتماد به نفس برای تماس با کسب و کارها و حضور در مصاحبه ی شغلی , به علت وجود ابهام و تصویرهای غیرواقعی از آن کسب و کار در ذهن شما است و با کمی جستجو و پیدا کردن اطلاعات و شناخت درست می توانید به راحتی بر این احساسات غلبه کنید ).

خب دوستان. امیدوارم که این دستورالعمل به دردتان بخورد و بتوانید با آن کار مناسبی پیدا کنید.

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا