برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

چگونه یک فرد مناسب استخدام کنیم؟

چگونه یک فرد مناسب استخدام کنیم؟

چگونه یک فرد مناسب استخدام کنیم؟

یانفتن نیروی کار مناسب اهمیت بسیاری برای شرکت ها و کسب و کارها دارد چرا که حیات و ممات خیلی از کسب و کارها بیش از هر چیز به نیروی انسانی اش مرتبط است.

پرسنل و نیروی انسانی خوب و باانگیزه می تواند موجب نجات یک سازمان در بحران ها و چالش ها شود و یا می تواند هنگام ثبات و پایداری زمینه ساز رشد و شکوفایی کسب و کار گردد.

از طرف دیگر هزینه های استخدام نیروی انسانی نامناسب بسیار زیاد است.

گاهی اوقات ممکن است یک شرکت به خاطر استخدام افرادی که صلاحیت و شایستگی کافی ندارند به زیان دهی و حتی تعطیلی کشیده شود.

بنابراین خیلی مهم است که هنگام گزینش افراد جهت استخدام حداکثر دقت و توجه را به خرج دهیم.

اما نیروی انسانی خوب را چگونه تشخیص دهیم؟

شاید در گذشته پاسخ دادن به این سوال کار دشواری نبود چرا که مسائل , پیچیدگی کمتری داشتند و سرعت تغیر و تحولات نیز به قدر امروز نبود.

ولی امروزه دیگر نمی توان به سادگی به این سوال پاسخ داد چرا که در شرایط کاملا جدیدی به سر می بریم.

امروزه برای تشخیص نیروی کار مناسب نیازمند شاخص های جدیدی هستیم.

شاخص هایی که بتوانند تحولات و پیچیدگی های عصر جدید را به خوبی در خود هضم کرده و به گونه ای کارآمد ما را در امر تشخیص و قضاوت یاری دهند.

اگر می خواهید نیروی انسانی مناسبی استخدام کنید حتما به دو شاخص زیر توجه داشته باشید :

۱-توانایی های آینده ( پتانسیل رشد )

شما تنها برای امروز و این هفته , کارمند استخدام نمی کنید بلکه کسی را که استخدام می کنید تا مدت ها در کنار شما خواهد بود.

استخدام یک فرد بیش از آن که به امروز مرتبط باشد به آینده مربوط است بنابراین هنگام درج آگهی استخدام یا برگزاری مصاحبه ی استخدامی حتما باید به پتانسیل رشد فرد کارجو توجه داشته باشید.

اگر کسی را که استخدام می کنید دارای توانایی و پتانسیلِ کسب توانایی های جدید باشد در این صورت شما سرمایه ای ارزشمند به دست آورده اید که می تواند شما و کسب و کارتان را رشد دهد.

پس همواره به دنبال نشانه ها و سرنخ هایی بگردید که ثابت می کنند فرد متقاضی استخدام دارای ظرفیت و توانایی رشد و یادگیری مهارت های جدید است.

۲- سازگاری با تغیرات

جهان دائما در حال تغیر و تحول است و محیط شرکت و کسب و کار پیوسته دگرگون می شود.

این تغیرات و دگرگونی ها همواره زاینده ی فرصت ها و تهدیدات جدید هستند و می توانند موجب بقا یا فنای شرکت یا سازمان شما گردند.

بنابراین خیلی مهم است که هم خودتان و هم کارمندان و زیردستانتان توانایی درک تغیرات و سازگاری و همگامی با آن ها را داشته باشید.

لازم است بدانید که فناوری های جدید , تحولات سیاسی و اقتصادی , عادت ها و مدهای جدید فردی و اجتماعی و چیزهای دیگر چه اثری بر کسب و کار و صنعت شما می گذارند و چگونه می توانید با چالش های ناشی از آن ها مقابله کرده و از فرصت هایی که پدیدار می شوند بهره مند شوید.

پس کسی را استخدام کنید که در صورت لزوم بتواند خودش را به سرعت با شرایط جدید وفق داده و یا بهتر از آن , بتواند تغیرات را درک کرده و فرصت ها و تهدیدات آن را شناسایی نماید.

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا