برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

آشنایی با چند نویسنده ایرانی

آشنایی با چند نویسنده ایرانی

آشنایی با چند نویسنده ایرانی

به جرات می توان گفت که فن نوشتن و نویسندگی یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و بقای تمدن ها و انتقال دانش و شکوفایی علم و فناوری است. نویسندگی , هنری ارزشمند و نویسنده متفکری عالی است که با نوشتن , اندیشه های خود را جاودانه می سازد. در این مطلب کوتاه قصد داریم چند تن از نویسندگان معاصر ایرانی را به اختصار معرفی کنیم.

 

رضا براهنی معرفی نویسندگان ایرانی

این نویسنده ی خوش قلم در سال ۱۳۱۴ در تبریز به دنیا آمد. در ۲۲ سالگی در دانشگاه تبریز موفق به دریافت لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی شد سپس برای ادامه ی تحصیل به ترکیه رفت و پس از اخذ مدرک دکتری در رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی به ایران بازگشت. او یکی از مدافعان انقلاب اسلامی و از مخالفان سرمایه داری و صهیونیسم است و کتابی نیز به نام ظل الله در این باره نوشته است.

برخی از کتاب های رضا براهنی را در زیر معرفی می کنیم :

آهوان باغ (۱۳۴۱)
شبی از نیمروز(۱۳۴۴)
مصیبتی زیر آفتاب(۱۳۴۹)
ظل الله(۱۳۵۸)
نقاب‌ها و بندها (انگلیسی)(۱۳۵۶)
غم‌های بزرگ(۱۳۶۳)
بیا کنار پنجره(۱۳۶۷)
آواز کشتگان
رازهای سرزمین من
الیاس در نیویورک
طلا در مس
قصه‌نویسی
کیمیا و خاک
تاریخ مذکر

 

علی چنگیزی معرفی نویسندگان ایرانی جوان

این نویسنده جوان در سال ۱۳۵۶ در شهر آبادان دیده به جهان گشود. چندی پس از تولید و با آغاز جنگ , خانواده ی علی چنگیزی به کرمان مهاجرت کرد و علی در همان شهر قد کشید. او در همان کرمان به تحصیلات خود ادامه داد و موفق به دریافت فوق لیسانس شیمی آلی از دانشگاه شهید باهنر کرمان شد. علی چنگیزی در سال ۱۳۸۸ کتاب پرسه زیر درختان تاغ را چاپ نمود و در سال ۱۳۹۰ کتاب ۵۰ درجه بالای صفر را راهی بازار نشر کرد. در سال ۱۳۹۱ , مجموعه داستان کاج های مورب منتشر و موفق به دریافت جایزه ی هوشنگ گلشیری شد.

 

عرفان نظرآهاری  معرفی نویسنده ایرانی عرفان نظر آهاری

نظرآهاری در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. نظرآهاری لیسانس خود را در رشته ی ادبیات انگلیسی گرفت و تحصیلات خود را تا مقطع دکتری در رشته ی زبان و ادبیات فارسی ادامه داد. کتاب ها و نوشته های این نویسنده ی جوان تا کنون جوایز زیادی به دست آورده اند. عرفان نظر آهاری داستانی در کتاب صلح نوشته که تا کنون به ۱۰ زبان زنده ی دنیا چاپ شذه است. برخی از کتاب های عرفان نظرآهاری به این شرح اند :

راز مرواریدهای شهرزاد
قلبی بزرگتر از جهان
من هشتمین آن هفت نفرم
من بیابان همسرم باد
پشت کوچه‌های ابر

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا