برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

معرفی یک کتاب خوب برای شناخت استعدادهای شغلی

معرفی یک کتاب خوب برای شناخت استعدادهای شغلی

همه ی ما در زندگی به دنبال شغلی خوب و مطمئن هستیم. شغلی که هم درآمدی خوب داشته باشد و هم از آینده ی آن مطمئن باشیم یعنی دست ما را در پوست گردو نگذارد و رفیق نیمه راه نباشد.

اما یافتن چنین شغلی بسیار سخت و شاید ناممکن است چرا که جهان ما جهان تغیر و تحولات مداوم و پرشتاب است و هر چقدر هم امنیت شغلی بالایی داشته باشیم باز هم معلوم نیست که فردا چه پیش می آید و چه تاثیری بر کار و شغلمان می گذارد.

انگار که این جهان را در یک مخلوط کن ( میکسر ) بزرگ انداخته اند و دایم آن را زیر و رو می کنند و مواد و ترکیبات جدیدی به آن می افزایند. هر روز ترکیبات نو و آدم های جدیدی سر راه ما سبز می شوند و حتی گاهی اوقات آدم هایی که تا دیروز می شناختیمشان , عوض می شوند و انگار با اشخاص جدیدی مواجه می شویم.

خلاصه آن که ما آدمیان قرن بیست و یکمی نمی توانیم به ثبات و پایداری , دل خوش کنیم و باید خود را با تغیرات , سازگار کنیم. معنی این سخن در حوزه ی شغل و استخدام و کاریابی این است که رویای یک کار با ثبات و چند ساله که در آن بازنشسته شوید را از سرتان بیرون کنید و در عوض خود را برای مواجهه با شرایط شغلی پویا و متغیر و تغیر و تحولات فراوان آماده کنید.

می دانم که جمله ی بالا کمی مایوس کننده است اما چند جنبه ی مثبت و مهم را نیز در دل خود پنهان کرده است.

مهم ترین نکته ی مثبتی که در دل جمله ی بالا نهفته است این است که بیشترِ تغیر و تحولاتی که در زندگی ما انسان ها رخ می دهند محصول فعالیت های خود ما هستند و اگر خود را به خوبی بشناسیم می توانیم با هر نوع تغیر و تحولی سازگار شویم و چه بسا از آن ها سود و منفعت ببریم.

به رغم همه ی دگرگونی ها و تحولات پرشتاب عصر کنونی , در جان ما انسان ها و در ژرف ترین منزلگاه های درونمان , چیزهایی هستند که ثبات و پایداری بالایی دارند و می توانند مانند ناخدایی ماهر و خردمند , ما را از دریای متلاتم دگرگونی ها عبور دهند.

یکی از این چیزها , استعدادها و علاقه هایی است که از آن ها باخبر یا بی خبریم.

علاقه ها و استعدادها سکویی امن و باثبات روی کشتی عظیم و موج شکنِ شخصیت ما هستند و تکیه بر آن ها مانند تکیه بر محکم ترین ستون این کشتی است.

کافی است که آن ها را بشناسیم و خود را به این سکوی امن برسانیم تا خیالمان از بابت ناامنی شغلی و از دست دادن درآمد و … آسوده شود.

نکته ی مهم دیگر این که شاید شناخت خود , مهم ترین رسالت و وظیفه ی هر فرد در زندگی باشد و اگر عمری را صرف آن کنیم ضرر نکرده باشیم. و از آن جا که استعدادها و علاقه های ما نیز بخشی از وجود ما را تشکیل می دهند بنابراین شناخت آن ها به خودشناسی بهتر و عمیق تر نیز کمک می کند و با این کار , با یک تیر دو نشان زده ایم : هم خود را بهتر شناخته ایم و هم زندگی شغلی بهتری ساخته ایم.

برای شناخت خود و استعدادها و علاقه هایمان کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم که یکی از بهترین آن ها خواندن کتاب های مرتبط به این موضوع است.

یکی از بهترین کتاب هایی که خود من به شخصه در این باره خوانده ام کتابی است به نام ” کشف توانمندی ها” که مارکوس باکینگهام و دونالد کلیفتون آن را نوشته اند و عبدالرضا رضایی نژاد آن را ترجمه کرده است.

این کتاب را انتشارات فرا در ۲۸۸ صفحه چاپ و منتشر کرده است و شما می توانید آن را از همین انتشاراتی سفارش دهید اما اگر می خواهید قبل از خرید , کمی بیشتر با مطالب آن آشنا شوید می توانید خلاصه ای از این کتاب را از لینک زیر دانلود کنید :

دانلود خلاصه کتاب کشف توانمندی ها 

امیدوارم که با خواندن کتاب بالا بتوانید زندگی شغلی ایده آلی برای خودتان بسازید.

 

 

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا