برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

درآمد گلخانه چقدر است؟

درآمد گلخانه چقدر است؟

درآمد گلخانه چقدر است؟

هنگامی که قصد راه اندازی کسب و کاری داریم مسلما یکی از سوالات مهمی که به ذهنمان خطور می کند این است که درآمد این کار چقدر است؟ عامل درآمد یکی از عوامل مهمی است که باعث می شود درباره ی وارد شدن یا نشدن به یک کار تصمیم بگیریم. در مورد گلخانه هم همین وضعیت صادق است و بسیاری از کسانی که قصد احداث گلخانه دارند دوست دارند بدانند درآمد این شغل چقدر است.

واقعیت این است که درآمد یک گلخانه به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع محصول تولیدی , مکان تولید , نحوه ی مدیریت , میزان تلاش و نیروی صرف شده برای کار و فروش و بازاریابی همگی در تعین میزان درآمد یک گلخانه موثرند.

مثلا برخی محصولات گلخانه , مثل خیار و گوجه , هستند که میزان فروششان بالا است چرا که بازار مصرف وسیعی دارند و مردم هر روز به این اقلام نیازمندند. با این وجود نمی توان تنها به میزان مصرف و فروش یک محصول نگاه کرد و از روی آن درآمد را حدس زد چرا که هرچند محصولاتی مثل گوجه و خیار بازار مصرف وسیعی دارند اما میزان تولید و رقابت نیز بالا است و ممکن است در نهایت درآمد متوسطی نصیب تولیدکننده کند.

اما محصولات دیگری هستند , مثل گل های تزئینی و … , که هرچند بازار مصرف کوچکتری دارند اما به دلیل رقابت کمتر می توانند سود و درآمد بیشتری نصیب تولیدکننده سازند.

در نهایت تصمیم گیری برای انتخاب بهترین محصول جهت تولید در گلخانه به عواملی همچون میزان تولید و مصرف آن محصول در منطقه ی شما و میزان توانایی شما برای مشتری یابی و فروش سریع و نقد دارد.

علاوه بر عامل محصول عامل دیگری مانند مکان تولید نیز بر میزان درآمد خالص اثر می گذارد. اگر مکان احداث گلخانه را در نزدیکی شهرهای بزرگ و با دسترسی مناسب به جاده های اصلی انتخاب کنید صرفه جویی فراوانی برای حمل و نقل تولیدات به وجود می آید و کار بازاریابی نیز سریع تر و آسان تر انجام می شود.

مدیریت مناسب منابع و سرمایه و همچنین تلاش و بهره وری انسانی نیز نقش مهمی در میزان درآمد یک گلخانه دارد و می تواند درآمد خالص تولیدکننده را کاهش یا افزایش دهد.

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا