برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید

وب سایت

پرورش بوقلمون آموزش کامل پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون آموزش کامل پرورش بوقلمون

راهنمایی هایی در مورد پرورش بوقلمون

بوقلمون با نام علمی میلگیریس پرنده ای است که از دیرباز مورد توجه انسان ها قرار داشته است. گفته می شود که نام فارسی بوقلمون برگرفته شده از پارچه ای است که در نور خورشید تغیر رنگ می داده و چون پوست برهنه ی بوقلمون در ناحیه ی زیر گلو نیز تغیر رنگ می دهد نام این پارچه را بر بوقلمون نهاده اند. در هر حال بوقلمون از گذشته مورد توجه بوده و در مراسم مختلف از گوشت آن استفاده می کرده اند. امروزه نیز به لحاظ اقتصادی پرورش بوقلمون مورد توجه فراوان است چرا که پرورش این پرنده سودآوری و ارزش افزوده ی فراوانی دارد. اما همانگونه که می دانید موفقیت در پرورش بوقلمون نیاز به تجربه و آشنایی با ریزه کاری هایی دارد و بدون این علم و آشنایی پرورش بوقلمون کاری سخت و دشوار است. خوب است بدانید یکی از سخت ترین مراحل پرورش بوقلمون , نگهداری از این پرنده در سن جوجگی است. بوقلمون در این دوره از زندگی در برابر بیماری ها آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد.

هنگام شروع پرورش بوقلمون دمای هوای سالن پرورش باید بین ۳۴ تا ۳۶ درجه باشد سپس با گذشت زمان این دما را باید کاهش داد. فضای مورد نیاز هر بوقلمون نیز با گذشت زمان و رشد پرنده افزایش می یابد. همچنین در روزهای ابتدایی پرورش بوقلمون نیاز به روشنایی بیشتر است.

پرورش بوقلمون آموزش کامل

اگر دوست دارید بیشتر با نکات پرورش بوقلمون آشنا شوید برای شما چند فایل PDF تهیه کرده ایم که می توانید آن ها را از لینک های زیر خریداری و دانلود کنید :

آموزش کامل پرورش بوقلمون مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی ( ۵۹۰۰ تومان ) :

این فایل آموزشی به صورت pdf و دارای ۲۷ صفحه می باشد و به همه ی نکات مهم برای پرورش بوقلمون در آن اشاره شده است. برای خرید این فایل روی لینک زیر کلیک و مشخصات خود را وارد نمایید تا لینک دانلود فایل آموزش پرورش بوقلمون به ایمیل شما ارسال گردد.

 

نکته هایی کوتاه از پرورش بوقلمون ( ۳۹۰۰ تومان ) :

این فایل نیز مورد تایید جهاد کشاورزی می باشد و به صورت خلاصه به نکات مهم در مورد پرورش بوقلمون اشاره نموده است.

 

راهنمای پرورش بوقلمون ( ۵۹۰۰ تومان ) :

این فایل آموزشی نیز منبع مناسبی برای یادگیری در مورد پرورش بوقلمون است. در این فایل pdf به مباحثی همچون اصول بهداشتی , مدیریت پرورش بوقلمون , آماده سازی سالن , تغذیه ی بوقلمون و … پرداخته می شود.

 

تجربیات یک کارآفرین در مورد پرورش بوقلمون ( ۳۹۰۰ تومان ) :

این فایل دربردارنده ی تجربیات یک جوان کارآفرین در مورد پرورش بوقلمون و کار در مزرعه ی پرورش بوقلمون است.

 

لطفا نظر خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سبد خریدتان خالی است.
بالا